Privatlivspolitik
Ikrafttrædelsesdato: 29. april 2025 Som dataansvarlige er Assemblin Caverion Group ("Virksomheden" eller "Vi") forpligtet til at beskytte dine personlige informationer, og vores mål er at få dig til at føle dig sikker, når vi behandler dine personoplysninger. Vi beskytter dit privatliv i overensstemmelse med EU's generelle databeskyttelsesforordning samt alle andre gældende love. Vi opfordrer dig til at læse denne privatlivspolitik grundigt igennem. 1. Hvem indsamler dine persondata Når vi henviser til Assemblin Caverion Group i denne privatlivspolitik, mener vi Assemblin Caverion Group AB og dets tilknyttede selskaber. Kontaktoplysninger i Danmark Caverion Danmark A/S Stine Thorup Chief Legal & HR Officer Vejlevej 123, 7000 Fredericia, Danmark E-mail: stine.thorup@caverion.com CVR: 10 11 23 54 Kontaktoplysninger i Group: Assemblin Caverion Group AB Juridisk & Compliance funktion Västberga Allé 1, SE 126 30 Hägersten, Sweden E-mail: privacy@caverion.com Organisationsnummer: 559427-2006 2. Beskyttelse af persondata Vi tager privatlivets fred og sikkerheden af dine personoplysninger alvorligt. Alle personoplysninger, du afgiver til Virksomheden, bliver opbevaret på sikre servere, og kun medarbejdere og tredjeparter, der har behov for at få adgang til disse oplysninger, vil have adgang til dine personoplysninger. De personer, der har adgang til personoplysninger, er forpligtet til at opretholde fortroligheden af sådanne oplysninger. Virksomheden og vores tjenesteudbydere vil altid tage alle rimelige forholdsregler for at sikre, at dine personoplysninger bliver beskyttet. Vi bruger passende tekniske, administrative og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger til at beskytte personoplysninger mod uautoriseret adgang, offentliggørelse, ødelæggelse eller anden uautoriseret behandling. Serverne er placeret i EU eller i overensstemmelse med GDPR ved separate aftaler. Netværkstjenester er beskyttet af en HTTPS-forbindelse, som krypterer kommunikation. 3. Oplysninger vi indsamler og formål med at indsamle personoplysninger Vi vil kun indsamle personoplysninger, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Vi indsamler oplysninger, der er: (a) leveret af dig, men også (b) oplysninger, der indsamles automatisk eller (c) opnået gennem andre eksterne kilder. Vi beskriver her, hvordan vi håndterer personoplysninger om forskellige registrerede grupper. Bemærk, at vi nogle gange kombinerer information, vi modtager fra dig, information indsamlet online, information indsamlet offline og information indsamlet fra tredjepartskilder, altid i overensstemmelse med gældende love og regler vedrørende behandling af personoplysninger. Vi vil kun bruge dine personoplysninger til de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik, medmindre vi modtager dit samtykke til andre formål. 3.1 Hjemmesidebrugere Oplysninger indsamlet om dig, når du surfer på vores hjemmeside omfatter typisk: Demografiske data (f.eks. alder, køn, nationalitet, sprog) E-mailsporing (f.eks. åbningsrater, klik, dato og klokkeslæt for dine aktiviteter) IP-adresse Besøg på webstedet (f.eks. websted, cookies, browseroplysninger, dato og tidspunkt for dit besøg, brugeradfærd) Eventuelle yderligere data, som du giver, når du udfylder formularer (f.eks. til at downloade rapporter) på vores hjemmeside Formål med at indsamle data: Hjemmesidebrugeres (som også kan være kunder, potentielle kunder, kandidater eller andre) personoplysninger indsamles for at tilpasse din oplevelse på vores hjemmeside eller vise annoncer på tredjepartswebsteder eller på anden måde markedsføre vores tjenester. Nogle af vores tredjepartspartnere bruger cookies eller lignende teknologier til at give dig annoncering baseret på dine browsingaktiviteter og interesser. Personoplysninger indsamles også for at optimere funktionaliteterne på Assemblin Caverion Groups virksomheders websider. Mere information om detaljerne i behandlingen findes i https://www.caverion.dk/om-caverion/cookie-notice/ . Disse data behandles ud fra legitim interesse. Legitime interesser bruges til at behandle webstedsbrugeres data, da Assemblin Caverion Group har en interesse i at markedsføre sine tjenester for at fortsætte sin forretning. De indsamlede data om enkeltpersoner er meget begrænsede og omfatter ikke følsomme personoplysninger. 3.2 Kunder Vi har brug for information til forskellige formål, hvis du er vores kunde. De fleste af oplysningerne er leveret af dig, men vi indsamler også nogle oplysninger fra andre kilder. Dine personoplysninger kan også gives af en kontaktperson i din virksomhed/organisation, såsom din leder eller en kollega, og vi vil opdatere dataene i overensstemmelse hermed til vores kundedatabase. De oplysninger, vi indsamler om kunder, omfatter typisk: Kommunikationsdata (f.eks. korrespondance) (a) Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a) Demografiske data (f.eks. hilsen, sprog) (a)(b) Særlige diætkrav (til arrangementer) (a) Organisationsoplysninger (f.eks. virksomhedsnavn, adresse, historiske virksomhedsoplysninger som relevant, titel, organisatorisk enhed/team) (a) Billeder og videoer (når det er særskilt aftalt) (a)(c) Offentlige data på sociale medier (b) Undersøgelsessvardata (a) Når du bruger Caverion SmartView eller vores andre systemer: Systembrugsdata (f.eks. log-in-tider, handlingslogfiler) (b), Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c) Formål med at indsamle personoplysninger: Kundedata behandles for at levere tjenester til kunder og for at administrere kundeforhold. Vi kan også behandle kundedata til fx undersøgelser, konkurrencer eller event management. Disse data behandles baseret på opfyldelse af kontrakt eller legitim interesse. Ingen følsomme data om enkeltpersoner behandles bortset fra midlertidige situationer som kostkrav til arrangementer. 3.3 Potentielle kunder Oplysninger indsamlet om dig omfatter typisk: Kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail, telefon) (a) Særlige diætkrav (til arrangementer) (a) Organisationsoplysninger (f.eks. virksomhedsnavn, adresse, historiske virksomhedsoplysninger som relevant, titel, organisatorisk enhed/team) (a) Sociale medier data (c) Undersøgelsessvardata (a) Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c) Formål med at indsamle data: Potentielle kunders data behandles for at skabe nye kunderelationer, til reklameformål og for at forstå markedet. Disse data behandles ud fra legitim interesse. Legitim interesse bruges til at behandle potentielle kunders data, da Assemblin Caverion Group har en interesse i at markedsføre sine tjenester for at drive sin virksomhed. De indsamlede data om enkeltpersoner er begrænset og inkluderer ikke følsomme personoplysninger. 3.4 Kandidater Når du søger job hos Assemblin Caverion-virksomheder, har vi brug for specifikke personoplysninger fra dig. Baseret på din ansøgning og dine givne data, vil vi indsamle og bruge dine personoplysninger til at kontrollere din egnethed til jobbet i rekrutteringsprocessen. Følsomme data indsamles kun, hvis du frivilligt giver disse oplysninger i din ansøgning. Oplysninger indsamlet om dig omfatter typisk: Baggrundstjek (f.eks. kredit- og straffetjek, resultater af alkohol- og stoftest, hvis det er relevant for stillingen) (c) Kommunikationsdata (f.eks. optaget tale, korrespondance) (a) Kompetencedata (f.eks. uddannelse, kompetence og færdigheder, tilladelser, certificeringer, læringsoptegnelser) (a)(c) Samtykke til at gemme og bruge ansøgningsdata til andre åbne stillingsprocesser (a) Kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail, telefon) (a) Demografiske data (f.eks. fødselsdato, køn, nationalitet, sprog) (a)(b) Identifikation (f.eks. personnummer eller en anden identifikator) (a) Billeder og videoer (a) Rekrutteringsdata (f.eks. CV, jobansøgning, udvælgelsesoplysninger, jobtilbud) (a) Egnethedsvurdering, hvis relevant for stillingen Undersøgelsessvardata (a) Arbejdshistorik (f.eks. stillingsdata, tidligere arbejdsgiveroplysninger) Vi indsamler ikke følsomme personoplysninger, medmindre du frivilligt har indsendt dem som en del af ansøgningen, givet samtykke eller der findes et alternativt legitimt behandlingsgrundlag. Formål med at indsamle personoplysninger: Kandidatdata behandles til rekrutteringsformål og for at sikre, at Assemblin Caverion Groups virksomheder ansætter sådanne personer, som kan overholde dens politikker og juridiske forpligtelser. Disse data behandles baseret på legitime interesser hos Assemblin Caverion Groups virksomheder. Kandidatdata kan behandles ud fra legitim interesse. Assemblin Caverion Groups virksomheder har et behov for at behandle kandidatdata, fordi de ellers ikke ville være i stand til at tilbyde job til nye mennesker eller sikre overholdelse af sine politikker og gældende love. Dataene deles ikke med parter, der ikke bør få adgang til dem, og opbevares i overensstemmelse med GDPR og Assemblin Caverion Groups interne retningslinjer. 3.5 Ekstern arbejdsstyrke Vi bruger dine personoplysninger, mens du arbejder for Assemblin Caverion Group som ekstern arbejdsstyrke. Vi vil kun indsamle personoplysninger, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Assemblin Caverion Group vil, når det er tilladt eller påkrævet ved lov, indsamle og vedligeholde for eksempel følgende eksterne arbejdsstyrkes personoplysninger: Oplysninger indsamlet om dig omfatter typisk: Opgavedata (f.eks. opgavestartdato, slutdato, opgavetype, kontraktrelaterede aftaler) (a) (c) Baggrundstjek (f.eks. kredit- og straffetjek, resultater af alkohol- og stoftest, hvis det er relevant for opgaven) (c) Kommunikationsdata (f.eks. optaget stemme, korrespondance, interne input på sociale medier) (a) Kompetencedata (f.eks. uddannelse, kompetence og færdigheder, tilladelser, certificeringer, læringsoptegnelser) (a)(c) Kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail, telefon) (a) (c) Demografiske data (f.eks. fødselsdato, køn, nationalitet, sprog) (a) (b) (c) Særlige diætkrav (til arrangementer) (a) Udgiftsdata (f.eks. rejser eller andre udgifter) (a) (c) Facilitetsadgang og -brug (f.eks. identifikationskoder, adgangskoder, information hentet fra sikkerhedssystemer, herunder nøglekortindtastningssystemer og CCTV, arbejdstid) (b) (c) Identifikation (f.eks. personnummer, pasoplysninger) (a) Billeder og videoer (a) (c) Fysiske mål (f.eks. højde, størrelse) (a) (c) Stillingsdata (f.eks. titel, organisatorisk enhed, omkostningssted, job, supervisor) (a) (c) Kompetence- og erfaringsdata (f.eks. CV, jobansøgning, udvælgelsesoplysninger, jobtilbud) (a) (c) Sikkerhedsdata (f.eks. personulykker) (a) (c) Undersøgelsessvardata (a) Systembrugsdata (f.eks. log-in-tider, handlingslogfiler) (b) (c) Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c) Køretøjsdata (f.eks. nummerplade, kørebog) (a) (c) Arbejdstilladelse, hvor det er relevant (a) (c) Arbejdstidsrapporter og detaljer (f.eks. fremmøde, fravær) (a) (b) (c) Vi indsamler ikke følsomme personoplysninger, medmindre du frivilligt har indsendt dem som en del af ansøgningen, givet samtykke eller der findes et alternativt legitimt behandlingsgrundlag. Formål med at indsamle personoplysninger: Personoplysninger om ekstern arbejdsstyrke behandles for at organisere deres arbejde i kundeopgaver, administrere de kontraktlige forpligtelser med dem og sikre tilstrækkelig uddannelse og overholdelse af gældende love. Personoplysningerne for ekstern arbejdsstyrke administreres baseret på opfyldelse af kontrakt, retlig forpligtelse og legitime interesser. Legitim interesse anvendes, hvor Assemblin Caverion Group virksomheder har behov for at behandle personoplysningerne, fordi de ellers ikke ville være i stand til at levere tjenester til sine kunder og dermed ikke være i stand til at tilbyde job til sin eksterne arbejdsstyrke. Dataene deles ikke med parter, der ikke bør få adgang til dem, og de opbevares i overensstemmelse med GDPR og Assemblin Caverion Groups interne retningslinjer. 3.6 Sælgere Vi bruger dine personoplysninger, mens du er leverandør til Assemblin Caverion Group. Vi vil kun indsamle personoplysninger, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Assemblin Caverion Group vil, når det er tilladt eller påkrævet ved lov, indsamle og vedligeholde sælgers personoplysninger, for eksempel i følgende tilfælde: Oplysninger indsamlet om dig omfatter typisk: Opgavedata (f.eks. opgavestartdato, slutdato, opgavetype, kontraktrelaterede aftaler) (c) Kommunikationsdata (f.eks. korrespondance) (a) Kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail, telefon) (a) (c) Arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse) (c) Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (c) Undersøgelsessvardata (a) Formål med at indsamle personoplysninger: Tjenesteudbyderes, samarbejdspartneres og andre interessenters medarbejderes data behandles for at købe ydelser fra disse virksomheder eller for på anden vis at samarbejde med dem i relation til Assemblin Caverion Groups forretning. Vi kan også behandle deres data til undersøgelser, konkurrencer eller event management. Disse data behandles baseret på opfyldelse af kontrakt eller legitim interesse. Tjenesteudbyderes, forretningspartneres og andre interessenters personoplysninger kan behandles, da Assemblin Caverion Group ikke kan drive nogen forretning, hvis ikke først virksomheden markedsfører sine tjenester til potentielle kunder. Der behandles ingen følsomme data om enkeltpersoner. 3.7 Besøgende på fysiske faciliteter Når du besøger Assemblin Caverion virksomheders faciliteter, vil vi indsamle visse personoplysninger om dig. Dette omfatter typisk: Bygnings-/sitebesøgsdetaljer (f.eks. besøgstid, vært) Kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mail, telefon) (a) Arbejdsgiveroplysninger (når det er relevant) (a) Facilitetsadgang og -brug (f.eks. information hentet fra sikkerhedssystemer, herunder nøglekortindtastningssystemer og CCTV) (b) (c) Formål med at indsamle personoplysninger: Data fra besøgende på fysiske faciliteter behandles for at sikre sikkerheden af vores arbejdsfaciliteter. Disse data behandles ud fra legitim interesse. Legitim interesse bruges til at behandle bygningens besøgendes data, da Assemblin Caverion Group har en stærk interesse i at sikre sikkerheden for sine faciliteter og personer, der arbejder eller besøger faciliteterne. De indsamlede data om enkeltpersoner omfatter ikke følsomme personoplysninger. 4. Videregivelse og overførsel af personoplysninger Assemblin Caverion Group overfører kun personoplysninger til personer og virksomheder, der har brug for dem for at udføre deres opgaver. Vi sikrer, at de parter, vi overfører personoplysninger til, er korrekt informeret om formålet med behandlingen, og vi sikrer lovlig behandling af personoplysningerne gennem indgåede kontrakter. Vi sikrer også, at modtagerne af persondata forpligter sig til at overholde begrænsningen af brugen af disse personoplysninger, herunder at holde personoplysninger fortrolige. I tilfælde af, at personoplysninger overføres uden for EU/EØS, foretages sådanne overførsler enten til et land, der anses for at give et tilstrækkeligt niveau af beskyttelse af privatlivets fred af Europa-Kommissionen, eller overførsler udføres ved hjælp af passende sikkerhedsforanstaltninger, såsom EU-kommissioners standardkontraktklausuler og identificering af behov for supplerende foranstaltninger. 4.1 Selskaber tilhørende Assemblin Caverion Group På grund af vores fælles it-infrastruktur og videndeling inden for koncernen, vil dine personoplysninger være tilgængelige for selskaber i Assemblin Caverion Group til de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik. 4.2 Leverandører og underleverandører Vi bruger eksterne serviceudbydere til visse dele af forretningsdriften, f.eks. vedligeholdelse af it-systemer. 4.3 Tredjeparter Vi deler personoplysninger med andre partnere eller interessenter, når det er nødvendigt for vores forretning. Når tredjeparter bruges, vil vi sikre, at de følger vores retningslinjer for beskyttelse af personoplysninger. Vi bruger også cookies og web-beacons på vores hjemmesider og deler derfor oplysninger med tredjeparter, der indsamler dataene, f.eks. sociale medieplatforme. Læs vores Cookie-meddelelse: Cookie-meddelelse - Caverion . 5. Dine rettigheder Som registreret har du visse rettigheder, vedrørende dine personoplysninger, som er angivet nedenfor. 5.1. Ret til adgang, ret til berigtigelse og indsigelse Du kan kontakte os, og vi vil oplyse, hvilke personoplysninger vi har indsamlet og behandlet om dig og de formål, sådanne data bruges til. Du har ret til at bede om at rette eventuelle ukorrekte eller ufuldstændige personoplysninger, der er gemt om dig, ved at kontakte os. Du kan gøre indsigelse mod brug af visse personoplysninger, herunder direkte markedsføring, hvis sådanne data behandles til andre formål end de formål, der er nødvendige for at udføre vores tjenester eller for at overholde en retlig forpligtelse. Du kan også gøre indsigelse mod enhver yderligere behandling af personoplysninger efter forudgående samtykke. Hvis du gør indsigelse mod den videre behandling af personoplysninger, kan det føre til færre muligheder for at bruge vores tjenester. 5.2. Ret til sletning og begrænsning af behandlingen Du kan også bede os om at slette dine personoplysninger fra vores systemer. Vi vil efterkomme en sådan anmodning, medmindre vi har en legitim grund til ikke at slette dataene. Efter at dataene er blevet slettet, er vi muligvis ikke i stand til straks at slette alle resterende kopier fra vores aktive servere og backup-systemer. Sådanne kopier skal slettes så hurtigt som det er rimeligt muligt. Selvom du kan anmode os om at begrænse behandlingen af visse personoplysninger; dette kan dog føre til færre muligheder for at bruge vores hjemmeside og andre tjenester. 5.3. Ret til dataportabilitet Du har ret til at modtage personoplysninger leveret af dig til os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, når dataene behandles automatisk og behandles baseret på samtykke eller opfyldelse eller foranstaltninger forud for indgåelsen af en kontrakt. Disse rettigheder (5.1.-5.3.) kan udøves ved at bruge den registrerede anmodningsformular . Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagne, overdrevne eller åbenlyst ubegrundede, eller når den gældende lovgivning ikke kræver, at vi efterkommer anmodningen. 5.4. Samtykke Hvis de personoplysninger, du har givet os, er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dette samtykke tilbage. Du kan fravælge dit samtykke til digital markedsføring her . Hvis du har givet samtykke til visuelt materiale (billeder, videoer) eller indhold (blogindlæg, artikler), kan du trække dit samtykke tilbage her . Bemærk, at behandling af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan levere vores produkter og tjenester til dig. Tilbagetrækning af dit samtykke kan føre til en situation, hvor vi ikke nødvendigvis kan levere vores tjenester til dig. 5.5. Klager Hvis du ikke er tilfreds med Virksomhedens beslutning eller handlinger, har du altid ret til at indgive en klage til den lokale databeskyttelsesmyndighed. 6. Cookies og Beacons Vi bruger cookies og beacons på vores hjemmesider. Se venligst vores Cookie-meddelelse: Cookie-meddelelse - Caverion . 7. Opbevaring af personoplysninger Vi har ret til at opbevare dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til et legitimt formål, eller så længe det er påkrævet ved lov. Kriterierne, der bruges til at bestemme perioden for opbevaring af personoplysninger, er den respektive lovbestemte opbevaringsperiode og det legitime formål. Oplysningerne og længden af opbevaringstiden varierer afhængigt af de pågældende data og gældende lovgivning. De generelle opbevaringstider er angivet nedenfor pr. brugergruppe. Vi sletter og/eller anonymiserer løbende dine personoplysninger, når de ikke længere er relevante for de formål, som vi behandler dem til. De fleste af potentielle kunders personoplysninger slettes 5 år efter den seneste interaktion med Virksomheden. Interaktion kan omfatte enhver aktivitet, der er registreret til din relaterede virksomhed i løbet af disse år. De fleste af kundernes personoplysninger slettes 10 år efter den seneste interaktion med kundevirksomheden (dvs. deres arbejdsgiver). Interaktion kan omfatte enhver aktivitet, der er registreret til din relaterede virksomhed i løbet af disse år (f.eks. logget møde, e-mail) De fleste af kandidatens personoplysninger slettes i overensstemmelse med den relevante landelovgivning. Den typiske opbevaringstid er 3 år efter, at rekrutteringsprocessen er afsluttet. De fleste af den eksterne arbejdsstyrkes personoplysninger slettes 10 år efter, at den seneste aftale med den eksterne arbejdsstyrke (eller deres arbejdsgiver) er ophørt. De fleste af sælgernes personoplysninger slettes 10 år efter, at den seneste aftale med sælgeren (dvs. deres arbejdsgiver) er ophørt. De fleste personoplysninger fra fysisk besøgende slettes 2 år efter besøget i en hvilken som helst af Virksomhedens faciliteter. 8. Ændringer af privatlivspolitikken Vi forbeholder os retten til at gennemgå, ændre og opdatere denne privatlivspolitik fra tid til anden. Hvis Vi foretager sådanne ændringer, registrerer vi datoen for ændringen af privatlivspolitikken. Læs venligst denne privatlivspolitik regelmæssigt og især før du indsender personoplysninger til os. Vi vil ikke advare vores brugere om alle opdateringer, men hvis der er væsentlige ændringer i privatlivspolitikken, eller hvordan vi bruger dine oplysninger, vil vi bruge kommercielt rimelige bestræbelser på at give passende meddelelse til dig.